Van Lucerne Mnt Robson naar Irvin's in Valemount - Reisverslag uit Valemount, Canada van Ellen Huitema - WaarBenJij.nu Van Lucerne Mnt Robson naar Irvin's in Valemount - Reisverslag uit Valemount, Canada van Ellen Huitema - WaarBenJij.nu

Van Lucerne Mnt Robson naar Irvin's in Valemount

Blijf op de hoogte en volg Ellen

06 Juni 2019 | Canada, Valemount

Dag 5 donderdag 6 juni:
Van Lucerne Mountain Robson naar Irving's Park en Campground in Valemount.
We vervolgen onze reis over de Yellowhead Pass en Red Pass en stoppen bij het informatiecentrum Mountain Robson. Deze berg is met 3954 meter de hoogste berg van de Canadese Rockies. De bergtop is vaak in wolken gehuld. Zie foto hoe hij in het echt uitziet.
Bij de plaats Tête Jaune Cache gaan we de Highway 5 op richting het zuiden.
Bij Valemount reserveren we plekje voor 2 nachten op de camping Irvin's Park & Campground. We maken een mooie wandeling van 2 uur. In het dorp kopen we een koekenpan. Deze is helaas niet aanwezig in de camper.
Let op: We komen er om 22.30 uur achter dat we de klok een uur voorruit hebben gezet in plaats van een uur achteruit. Dus we waren vanmorgen al om 6 uur op. We komen niet meer bij, hahaha. We zaten dus om half 5 aan de warme hap. Wat een discussie net of het pas half 9 is of half 11.
We wilden al naar bed, maar daar wachten we nog even mee. We vonden al dat de zon zo laat onderging. Daarom begonnen we te twijfelen. Toch maar even de tijd op internet gecheckt. Theo had om kwart voor negen al 2 biertjes op. Wat een heerlijke lange avond hebben we nog.