Van Nairn Falls naar Capilano River RV Park - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Ellen Huitema - WaarBenJij.nu Van Nairn Falls naar Capilano River RV Park - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Ellen Huitema - WaarBenJij.nu

Van Nairn Falls naar Capilano River RV Park

Blijf op de hoogte en volg Ellen

11 Juni 2019 | Canada, Vancouver

Dag 10, dinsdag 11 juni.
Het is vandaag wederom gelukt. We hebben nu een grizzle beer gespot. Wauw!
Eerst de Alexander Falls bekeken en op de weg terug stond hij aan de kant van de weg, gras te eten. Prachtige foto's en en een video gemaakt.
In Whistler hebben we boodschappen gedaan en getankt.
Whistler is een modern vakantieoord. Tevens het grootste skigebied.
We rijden verder de nightynine af. Onderweg gestopt bij camping Porteau voor een overnachting, maar alles was vol.
We rijden langs Howe Sound, een grote baai. Een prachtig uitzicht over het water.
We besluiten om door te rijden naar Horshoe Bay, waar we morgen de ferrie nemen naar Vancouver Island. Er zijn geen campings vinden. Uiteindelijk komen we bij Capilano River, een RV in West-Vancouver. Er is gelukkig nog plek.
Na het eten maken we een wandeling over de Lions Gate Bridge. Deze brug is een hangbrug die West-en Noord Vancouver verbindt downtown Vancouver. Deze brug wordt ook wel de first narrows-bridge genoemd en overspant de Burrard-Inlet, de rivier die er onderdoor stroomt.
Aan het eind van de brug lopen we het Stanley Park in. Dit is een stadspark van 404,9 hectare. In 1886 besloot de stadsraad het natuurgebied open te stellen als park. Twee jaar later opende Frederik Arthur Stanley (Brits politicus) het park, dat naar hem vernoemd is, voor het publiek. Het park trekt tegenwoordig ongeveer 8 miljoen bezoekers per jaar.

• 12 Juni 2019 - 04:41

Dorien:

Superleuk om zo met jullie mee te reizen! Het filmpje van de grizzly beer is heel gaaf:). Op naar Vancouver Island voor nog meer prachtige natuur en beren!