Van Capilano naar Bella Pacific Campground - Reisverslag uit Horseshoe Bay, Canada van Ellen Huitema - WaarBenJij.nu Van Capilano naar Bella Pacific Campground - Reisverslag uit Horseshoe Bay, Canada van Ellen Huitema - WaarBenJij.nu

Van Capilano naar Bella Pacific Campground

Blijf op de hoogte en volg Ellen

12 Juni 2019 | Canada, Horseshoe Bay

Dag 11, woensdag 12 juni.
Vanmorgen met de boot van Horseshoe Bay naar Nanaimo, Vancouver Island. Met ruim een uur vertraging vertrekt de boot.
Vancouver Island ligt voor de westkust van Canada. Ze zeggen dat dit het mooiste eiland van Noord-Amerika is. Met zijn alpiene berglandschappen, mooie bossen, glasheldere rivieren en prachtige stranden. We gaan het ontdekken!
De oorspronkelijke bewoners van het eiland zijn de indianen. Zij bevolken nog altijd een aantal reservaten op Vancouver Island. De voornaamste stammen zijn de Tlingit, Nisgo'a, Haido, Tsimshian, Gitxsan en Kwakwaka'wakw stammen. Elk van deze stammen heeft een eigen geschiedenis, eigen gebruiken en cultuur.
Het eiland ligt vlak langs de Juan de Fuca Subduction Zone. Deze zone is de lijn waar de Juan de Fuca aardschol vanuit het westen onder de Noord-Amerikaans continent schuift, waardoor veel seismische activiteit. Jaarlijks vinden er honderden kleine aardbevingen plaats.
De bodem van het eiland bestaat voor een deel uit vulkanisch en sedimentair gesteente.
In het gebied rond Tofino zien we borden langs de kant van de weg wat te doen bij een eventuele tsunami.
We rijden via de Highway 19 en 4 door de bergen naar Tofino. Het is ca 200 km rijden door de Alberni Ballet en Pacific Rim Nationaal Park naar de Noordelijke Stille Oceaan. We rijden langs acht eeuwen oude douglassparren en sequoia's. Dit op de terugweg maar eens nader bekijken.
Tofino is een pittoresk vissersdorpje.
We komen aan op Bella Pacific. Deze camping hebben we thuis al gereserveerd voor 2 nachten, dus inchecken gaat snel.
We staan op een prachtige plek in het bos tussen oude sequoia's. Na het eten nog even een wandeling op het strand bij ondergaande zon. Het lijkt hier wel het einde van de wereld.
Morgenvroeg bellen we voor een reservering whalewatching.