Vedder River Campground naar Hiawatha RV Park - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Ellen Huitema - WaarBenJij.nu Vedder River Campground naar Hiawatha RV Park - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Ellen Huitema - WaarBenJij.nu

Vedder River Campground naar Hiawatha RV Park

Blijf op de hoogte en volg Ellen

18 Juni 2019 | Canada, Kelowna

Dag 17, dinsdag 18 juni
Vanmorgen op tijd vertrokken. Eerst getankt in Chilliwack. Daarna de Highway 1 weer op. Na ca 15 km komen we bij de Bridal Falls. Vanaf de parkeerplaats 15 minuten lopen. Deze 122 meter hoge waterval stort over de rotsen naar beneden. Prachtig!
In Hope hebben we boodschappen gedaan. Volgens de berichten een provinciestadje met huizen met houten voorgevels, een vleugje 'Old West'. Dat vleugje was ver te zoeken......
Vandaar uit de Hwy verder af tot Merritt. Hier volgen we de weg verder naar Kelowna. We zien geen campings onderweg, dus we besluiten vandaag maar even goed wat km te maken. Onderweg spotten we nog een eland. Leuk!
Kelowna is een stad met ruim 100.000 inwoners aan het Okanagan Lake met mooie parken en lange stranden. Je vindt hier grote wijnvelden, wasr witte en rode wijn geteeld worden.
In Kelowna komen we aan op RV Park Hiawatha. Met zwembad, waar we dankbaar een paar uur gebruik van maken!
Na het eten zijn we naar het meer gelopen aan de overkant van de weg. Daar waren ze aan het windsurfen, prachtig gezicht!