Van Marble Canyon naar Nairn Fall Provincial Park - Reisverslag uit Pemberton, Canada van Ellen Huitema - WaarBenJij.nu Van Marble Canyon naar Nairn Fall Provincial Park - Reisverslag uit Pemberton, Canada van Ellen Huitema - WaarBenJij.nu

Van Marble Canyon naar Nairn Fall Provincial Park

Blijf op de hoogte en volg Ellen

10 Juni 2019 | Canada, Pemberton

Dag 9, van Marble Canyon naar Nnairn Falls National Park.
De temperatuur wordt al aangenamer, de nachten zijn nog wel fris.
Vandaag een prachtige tocht door de Marble en Fraser Canyon. Eigenlijk met geen pen te beschrijven. Jammer dat we geen foto's kunnen toevoegen. Komt later als we genoeg internet hebben.
Door Lillooet gereden. Dit plaatsje ligt aan de Fraser River . Op het hoogtepunt van de goudkoorts woonden hier bijna 20.000 mensen, nu nog ongeveer 2500. Het klimaat is hier aangenaam, zonnig en warm. Elk jaar valt hier ca. 260 ml neerslag.
We rijden verder door de smalle dalen tussen hoge bergen. Prachtige beelden! Er ligt nog veel sneeuw op de bergen.
Net voorbij Pemberton vinden we de Nairn Falls Campground. Een mooie natuurcamping, grote plekken.
We maken een prachtige wandeling van 2 uur langs de rivier Nairn en door het bos.