Bella Pacific Campground - Reisverslag uit Tofino, Canada van Ellen Huitema - WaarBenJij.nu Bella Pacific Campground - Reisverslag uit Tofino, Canada van Ellen Huitema - WaarBenJij.nu

Bella Pacific Campground

Blijf op de hoogte en volg Ellen

13 Juni 2019 | Canada, Tofino

Dag 12, donderdag 13 juni.
Vanmorgen gebeld voor een walvissafari. Om 12.30 uur gaan we! We overwegen nog even om met de camper naar Tofino te rijden, maar de kans dat we de camper kunnen parkeren achten we klein. De keuze blijkt goed! Het is 50 minuten lopen, ach, waarom niet. Even de benen strekken!
We zijn op tijd, dus eerst Tofino verkennen. Hier is het gezellig toeristisch, met leuke winkeltjes. We zien de Coop, supermarkt, dus daar straks even wat boodschappen doen.
Om 12.30 uur gaan we aan boord van een kleine cruiseboot. Onderweg spotten we zee-otters, een zeeleeuw en we zien enkele grijze walvissen met een grijze snuit. Deze kunnen wel 14 meter lang worden. Ze voeden zich vooral met schaaldieren, wormen, zeesterren en andere kleine dieren, die ze van de zeebodem opvissen. Ze eten wel een ton aan voedsel per dag!
We varen langs talloze eilandjes, soms met hoge snelheid. Op Clayaquot, één van de eilandjes leven nog indianen, de Nuu-chah-nulth- bevolking. Het deint af en toe behoorlijk als we midden op zee zitten. We genieten van het schitterend uitzicht.
Om half vier zijn we terug. Het was een super ervaring!
Daarna het dorp in om boodschappen te doen.
Terug op de camping gaan we naar het strand, even nog genieten van de zon en het uitzicht.