Bella Pacific Campground naar Little Qualicum Fall - Reisverslag uit Tofino, Canada van Ellen Huitema - WaarBenJij.nu Bella Pacific Campground naar Little Qualicum Fall - Reisverslag uit Tofino, Canada van Ellen Huitema - WaarBenJij.nu

Bella Pacific Campground naar Little Qualicum Fall

Blijf op de hoogte en volg Ellen

14 Juni 2019 | Canada, Tofino

Dag 13, vrijdag 14 juni.
Vandaag begint de "terugreis". Tofino is het eindpunt van de heenreis. Ruim 1600 km op de teller.
We rijden de Pasific Rim Highway richting Ucluelet. Onderweg maken we een stop voor een wandeling in Rainforest. Dit is een regenwoud, staat vol met Douglassparren en sequoia's, 800 jaar oud.
We voelen ons nietig bij deze grote bomen! De hele wandeling gaat over vlonders. Het is een prachtig bos. De vogels kwetteren, fluiten en krassen!
Het is een spookachtig bos en we voelen ons in de film van The lord of the ring.
En verder gaat het over Highway 4. Ineens zien we een camper met een Nederlands nummerbord. Die zijn vast niet voor 3 weken hier, haha. Vast wereldreizigers :)
Voorbij Port Alberni stoppen we bij Cathedral Grove. Ook een groot bos met gigantische bomen. Hier staat de grootste Douglasboom met een hoogte van 76 meter en 9 meter omtrek. Is ruim 800 jaar oud en kan wel 1000 jaar oud worden.
10 km verder vinden we een plek voor overnachting bij Little Qualicum Falls Campground. We staan weer midden in het bos.
We maken een prachtige wandeling naar de Qualicum watervallen.