Van Campground Revelstoke naar camping Lake Louise - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Ellen Huitema - WaarBenJij.nu Van Campground Revelstoke naar camping Lake Louise - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Ellen Huitema - WaarBenJij.nu

Van Campground Revelstoke naar camping Lake Louise

Blijf op de hoogte en volg Ellen

20 Juni 2019 | Canada, Lake Louise

Dag 19, donderdag 20 juni
Het is een regenachtige dag. Om het nabijgelegen Mountain Revelstoke Nationaal park in te rijden is geen optie. De mist en de regen trekt niet aan om 1,5 uur naar boven te rijden om uiteindelijk niets te zien. Jammer, maar helaas.
Eerst tanken we in Revelstoke, want de volgende 150 kilometer komen we geen tankstation meer tegen.
We rijden naar Revelstoke Dam, net iets buiten Revelstoke. We nemen een foto van de dam. Er staat een enorme file om verder te gaan, dus draaien we om.
We rijden langs de rivier de Illecillewaet. Dit is het Indiaanse woord voor "stromend water".
Na een half uur rijden stoppen we om een wandeling te maken bij een boardwalk, een wandeling over houten vlonders. Weer 10 minuten verder met de camper stoppen we bij de volgende boardwalk, Giant Ceder Nature Trail. Hier lopen we door een prachtig bos met gigantische bomen. We voelen ons weer zeer nietig.
Daarna verder de Hwy 1 af richting Glacier National Park, één van de ongereptste streken in het Canadese Westen.
We rijden kilometers langs de Columbia River. Er zijn talloze watervallen. Wat is de natuur toch prachtig!
Bij het plaatsje Golden buigt de Hwy 1 af richting het dal van de Kicking Horde River door Yoho National Park. We rijden langs steile bergwanden.
Yoho betekent in de taal van de indianen "verwondering" en dat is wat deze grandioze omgeving oproept.
We rijden Beautiful Britisch Columbia uit en rijden Alberts binnen.
De tijd is hier een uur later, dus de klokjes worden weer aangepast (hopelijk goed nu!)
Vanaf hier loopt de Trans-Canadese Highway naar Lake Louise in Banff Nationaal Park.
We besluiten om hier een camping te pakken, we hebben 250 gereden.